پرسشهای متداول

پرسشهای متداول در خصوص توسعه کسب و کار

دوست دارید بازار خارجی خودتون رو توسعه بدین ولی نمی دونید چطوری واحد بازاریابی صادراتی مجموعه خودتون رو فعال کنید. دنبال یک شرکت مشاور صادراتی قوی هستید تا شما رو در امر بازاریابی صادراتی کمک کنه؟ ما تجارب خوبی در حوزه بازاریابی صادراتی در مورد کشورهای زیر داریم:

عراق، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس، ترکیه، سوریه، کشورهای حوزه CIS و آسیای مرکزی، روسیه، تایلند، مالزی، ژاپن، هند، چین، لبنان، آفریقای جنوبی، نیجریه، بورکینافسو، نیجر، مالی، ساحل عاج، غنا، کامرون، سودان، سومالی، کنیا، جیبوتی، تونس، مراکش، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، آلمان، پرتقال، مقدونیه، قبرس، ایتالیا، اوکراین، هلند، استرالیا، برزیل، آرژانتین و مکزیک.

تمامی فعالیت‌های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک کالا و خدمت باید حساب شده و در قالب‌های مشخصی تدوین شود و فعالیت‌های بدون مطالعه و برنامه‌ریزی باید حذف گردد. برای این منظور در بازاریابی صنعتی، برای هر کالا و خدمت مورد بحث باید یک برنامه مدون جهت توسعه بازار آن تهیه کرد و در اختیار مدیران ارشد گذاشت تا تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کنند. برنامه جامع بازاریابی و یا مارکتینگ پلن یکی از بخش‌های مهم هر بیزینس پلنی به شمار می‌آید. از این جهت فرایند برنامه‌ریزی بازاریابی بخش مهمی از فرایند برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی سازمان¬ها تلقی می‌شود. مارکتینگ پلن سند یا طرحی است که برنامه ها و فعالیت های تبلیغاتی و فروش شرکت را برای سال آتی در آن مشخص می شود. مارکتینگ پلن توضیح می دهد چه فعالیت هایی، در چه زمان و توسط چه افرادی باید انجام شود تا اهداف استراتژی بازاریابی شرکت تحقق یابد. واحد مشاوره بازاریابی صنعتی در راستای مبانی نظری بیان شده جهت طراحی و اجرای بیزینس پلن و مارکتینگ پلن در کنار شما خواهد بود:

.تعیین چشم انداز و ماموریت شرکت
.تعیین اهداف مالی شرکت در برنامه جامع بازاریابی و دادن یک برنامه عملیاتی یا Action Plan
.تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها با استفاده از مدل SWOT
.تعیین اهداف و استراتژی های بازاریابی داخلی و بین المللی بصورت عملیاتی
.تعیین بودجه بازاریابی و تبلیغات شرکت برای سال پیش رو
.برآورد نتیجه مورد انتظار و تعیین برنامه های جایگزین

نوشتن طرح توجیهی، بیزینس پلن و مارکتینگ پلن خود را به ما بسپارید و شک نداشته باشید که بدون بیزینس پلن در مسیر کسب و کار خود موفق نخواهید شد!

به این اعداد توجه کنید!

 

  • در هر ثانیه بیش از ۶۳۰۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا دنبال محتوای مورد علاقه خود در گوگل می گردند!
  • مردم جهان در هر دقیقه حدود ۸/۳ میلیون کلمه را گوگل جستجو می کنند!
  • از حدود ۶ میلیارد جستجوی روزانه کلمات در گوگل فقط حدود ۲۸۰ میلیون کلمه سهم واژگان فارسی است!
  • قریب به ۴۵ میلیون نفر ایرانی در شبکه های مجازی عضو هستند!
  • بیش از ۵۸۷ هزار کانال تلگرامی فارسی زبان در کشور فعال است که روزانه بیش از ۳ میلیون محتوا تولید می کنند.
  • جالب است بدانیدکه به طور متوسط فارسی زبان ها روزانه فقط از طریق تلگرام بیش از ۱۵ میلیارد پیام بین خود رد و بدل می کنند!

 

خوب این همه آدم دنبال چی هستند که این قدر جستجو می کند؟ و چطور محتوای مورد علاقه خودشون را پیدا می کنند؟ شاخص آنها برای یک محتوای خوب چیه؟ جواب این سوالات و ده ها سوال دیگه می شه فلسفه ذاتی بازاریابی دیجیتال! با توجه به اهمیت بحث بازاریابی دیجیتال و شتاب روز افزون آن کلینیک مشاوره بازاریابی، با ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی در حوزه های Digital Marketing به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا بهتر دیده بشید:

 

  • طراحی و بازنگری هویت بصری دیجیتال برند شرکت(وب سایت)
  • بهینه ساز سایت در موتورهای جستجو(SEO)
  • تبلیغات کلیکی در گوگل و رسانه های اجتماعی(Adwords)
  • تدوین و اجرای کامل استراتژی حضور در رسانه های اجتماعی(Social Marketing)
  • ارائه خدمات کامل تولید و انتشار محتوا جهت وب سایت و رسانه های اجتماعی(Content Marketing)

 

اولین گام برای شناسایی رقبا و تحلیل بازار، تحقیقات بازاریابی است؛ بذارید خیالتون رو راحت کنم تا نفهمید اندازه بازارتون چقدره و اینکه رقباتون چقدر از سهم بازار محصول شما را در دست دارند هر کاری بکنید تیر در تاریکی انداختنه. یا بهتر بگم انگار دارید دیمی کار می کنید؛ یعنی احتمال داره بیزینستون بگیره و امکان داره هم نگیره؛ خلاصه هیچ تحلیلی پشتش نیست. برای همینه که باید کارتون رو از تحقیقات بازاریابی شروع کنید تا بفهمید دارید تو چه دنیایی پا می ذارید؟

انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی که ما می تونیم اون رو براتون اجرا کنیم:

  • تحقیق در مورد حجم، سهم و بخش بندی بازار
  • بررسی عادات مصرف(U & A)
  • تحقیق در مورد ایده کالا
  • تحقیق از خرده فروشی ها و ممیزی آنها
  • تحقیق در مورد قیمت کالا
  • تحقیق در مورد کیفیت و بسته بندی محصول
  • تحقیقات B2B & B2C 
  • ارزیابی تصویر ذهنی نسبت به برند
  • تحقیق در مورد رضایت مشتریان
  • تست محصول در منزل
  • ارزیابی تبلیغات قبل از ورود به رسانه
  • ارزیابی ثمر بخشی تبلیغات
  • مطالعات امکان سنجی تولید محصول از دید مصرف کننده