توسعه کسب و کار

مشاور دست یابی به توسعه و کسب در آمد بیشتر، کارآفرینی و تامین مالی ، تبلیغات هدفمند محصولات و خدمات

یک ایده کارآفرینانه دارید و نمی دونید از کجا شروع کنید؟ تصمیم دارید یک بیزینس بزرگ راه بندازید و نمی دونید چطور بیزینس پلن خودتون رو بنویسید؟ بیزینس خودتون رو راه اندختین و برای بازاریابی و فروش اون هیچ پلنِ عملیاتی ندارید؟ هر کاری کردین نتونستین با پلن های خودتون بخش بازاریابی و فروش شرکتتون رو راه بندازین و جواب بگیرید. به دنبال یک مشاور بازاریابی هستید تا بهتون راه و چاه صادراتی و یا فروش داخلی رو بگه. سهم بازارتون هر سال در حال کاهش هست و نمی دونید باید چی کار کنید؟ 

دنبال صادرات هستید؟ دوست دارید بازار خارجی خودتون رو توسعه بدین ولی نمی دونید چطوری واحد بازاریابی صادراتی مجموعه خودتون رو فعال کنید. دنبال یک شرکت مشاور صادراتی قوی هستید تا شما رو در امر بازاریابی صادراتی کمک کنه؟ ما بصورت خاص در عراق دفتر داریم و می توانیم بهتون کمک کنیم! تجارب خوبی در حوزه بازاریابی صادراتی در مورد کشورهای زیر داریم:

عراق، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس، ترکیه، سوریه، کشورهای حوزه CIS و آسیای مرکزی، روسیه، تایلند، مالزی، ژاپن، هند، چین، لبنان، آفریقای جنوبی، نیجریه، بورکینافسو، نیجر، مالی، ساحل عاج، غنا، کامرون، سودان، سومالی، کنیا، جیبوتی، تونس، مراکش، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، آلمان، پرتقال، مقدونیه، قبرس، ایتالیا، اوکراین، هلند، استرالیا، برزیل، آرژانتین و مکزیک.

برای گرفتن نمایندگی و توسعه فروش مویرگی شرکتتون هیچ برنامه ای ندارید و دنبال یک مشاور بازاریابی می گردین تا کمکتون کنه. یک شرکت قدیمی هستید که در مرحله افول افتادین و کم کم دارید بازارهاتون رو از دست میدین و نمی خواین این اتفاق بیفته و از طرفی دیگه واقعا نمی دونید چی کار باید بکنید؟ تصمیم گرفتین با اعضای خانوادتون یک بیزینس خانوادگی راه بندازین ولی نمی دونید چطور این کار خطرناک رو انجام بدین!؟ دنبال یک مشاور تبلیغاتی هستید تا بهتون کمک کنه یک کمپین قوی تبلیغاتی طراحی و اجرا کنید. برای بهتر دیده شدن نیاز به یک مشاور تبلیغاتی قوی دارید؟ مشاور بازاریابی که از برندینگ و تبلیغات خوب بدونه.

مُدام با شرکای تجاریتون سر پلنِ بازاریابی و فروش دعواتون میشه و دنبال بهترین برنامه جامع بازاریابی و یا مارکتینگ پلن برای شرکتتون هستید؟ از تحقیقات بازاریابی هیچی نمی دونید و نمی خواید بی گدار به آب بزنید. می خواین با تحلیل درست از بازارهای هدفتون، محصولتون رو روانه بازار کنید. دنبال یک مشاور بازاریابی قوی هستین تا بهتون راه و چاه تدوین یک برنامه جامع بازاریابی رو نشون بده و بر روند اجرای اون نظارت کنه؟ شایدم می خواین قبل از شروع هر کاری یک مارکتینگ پلن قوی برای شرکت خودتون بنویسید تا بدونید قبل از ورود به بازار چند چند هستید؟ 

یک واحد صنعتی هستید که محصولتون خاصه و به راحتی نمیشه بازاریابیش کرد؛ دنبال یک مشاور بازاریابی صنعتی هستید تا بهتون بگه چطور بازاریابی b2b انجام بدین. فروشتون خوبه ولی ازش راضی نیستین؛ می خواین فروشتون را توسعه بدین ولی تو مرحله اشباع هستید و هر کاری می کنید فروشتون بیشتر نمیشه! از اینکه بیزینستون، قائم به شخصِ خودتونه خسته شدین و می خواین یک سیستم راه بندازین تا از کار کردن زیاد راحت بشین! الان تو وضعیتی هستید که اگر یک روز بالای سر کار خودتون نباشید کل شرکت فلج میشه! می خواین به جای خودتون یک فرایند و یا سیستم را جایگزین کنید. 

نیروهای زیادی را به عنوان مدیر فروش، کارشناس بازاریابی، بازرگانی و غیره جذب کرده اید ولی از هیچکدوم جواب درست نگرفتین؛ سر در گم هستید که چطور نیروی متعهد و متخصص خود را پیدا کنید؟ از برندنیگ هیچی نمی دونید و یا بهتر بگیم کم می دونید و از طرفی می خواین روی برند شخصی خودتون و یا شرکتتون کار کنید و برای همین دنبال یک مشاور برندینگ قوی هستید؟ از بازاریابی دیجیتال زیاد شنیدید، اجراش هم کردین ولی جواب نگرفتین؟ ولی می خواین این بار با یک طرح قوی و عملیاتی، بازاریابی دیجیتال و یا دیجیتال مارکتینگ رو اجرا کنید. کلی هزینه طراحی سایت کردین ولی مشتری براتون نیومد؛ پیج اینستاگرام زدین و کلی هم هزینه طراحی پوسترهاش کردین ولی هیچی که هیچی! بذارید راحتتون کنیم اصلاً نمی دونید که آیا بازاریابی دیجیتالی می تونه به کسب و کار شما کمک کنه یا نه؟ 

کلی مشتری قدیمی دارید ولی نمی تونید اونا رو حفظ کنید. اصلاً نمی دونید چطور باید مشتری های قدیمی خودتون را همیشه فعال نگه دارید؟ نمی دونید چطور باید اون ها رو وفادار کنید؟ کلی محصول دارید و کلی هم هزینه تبلیغات کردید ولی مشکلتون اینه که مشتریاتون نمی دونن شما دقیقا چه محصولات و خدماتی دارید! و یا مشکلتون اینه که اصلاً به شما وفادار نیستن! دنبال یک مشاور CRM هستید تا بهتون یک مشاوره امور مشتریان قوی بده؟ تا بتونین مشتریان بالقوه خودتون رو وفادار کنید و یا اونا رو بهتر مدیریت کنید.

برای اینکه به جواب تمام سوالات بالا برسین می تونین به ما اعتماد کنین! ما در کلینیک مشاوره مرکز آموزش دنبال شومن بازی و حرف های غیر عملیاتی نیستیم! از ما فروش بخواین! صادرات بخواین! ما هم با شما تعارف نداریم و خیلی صریح و راحت بهتون می گیم برای موفقیت در مسیر کسب و کارتون باید چی کار کنید. اگر دوست داشتین می تونین همین الان در یکی از کارگاه های کلینیک مشاوره کسب و کار ایده ثبت نام کنین و یا وقت مشاوره بگیرین.  

پرسشهای متداول در خصوص توسعه کسب و کار

دوست دارید بازار خارجی خودتون رو توسعه بدین ولی نمی دونید چطوری واحد بازاریابی صادراتی مجموعه خودتون رو فعال کنید. دنبال یک شرکت مشاور صادراتی قوی هستید تا شما رو در امر بازاریابی صادراتی کمک کنه؟ ما تجارب خوبی در حوزه بازاریابی صادراتی در مورد کشورهای زیر داریم:

عراق، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس، ترکیه، سوریه، کشورهای حوزه CIS و آسیای مرکزی، روسیه، تایلند، مالزی، ژاپن، هند، چین، لبنان، آفریقای جنوبی، نیجریه، بورکینافسو، نیجر، مالی، ساحل عاج، غنا، کامرون، سودان، سومالی، کنیا، جیبوتی، تونس، مراکش، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، آلمان، پرتقال، مقدونیه، قبرس، ایتالیا، اوکراین، هلند، استرالیا، برزیل، آرژانتین و مکزیک.

تمامی فعالیت‌های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک کالا و خدمت باید حساب شده و در قالب‌های مشخصی تدوین شود و فعالیت‌های بدون مطالعه و برنامه‌ریزی باید حذف گردد. برای این منظور در بازاریابی صنعتی، برای هر کالا و خدمت مورد بحث باید یک برنامه مدون جهت توسعه بازار آن تهیه کرد و در اختیار مدیران ارشد گذاشت تا تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کنند. برنامه جامع بازاریابی و یا مارکتینگ پلن یکی از بخش‌های مهم هر بیزینس پلنی به شمار می‌آید. از این جهت فرایند برنامه‌ریزی بازاریابی بخش مهمی از فرایند برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی سازمان¬ها تلقی می‌شود. مارکتینگ پلن سند یا طرحی است که برنامه ها و فعالیت های تبلیغاتی و فروش شرکت را برای سال آتی در آن مشخص می شود. مارکتینگ پلن توضیح می دهد چه فعالیت هایی، در چه زمان و توسط چه افرادی باید انجام شود تا اهداف استراتژی بازاریابی شرکت تحقق یابد. واحد مشاوره بازاریابی صنعتی در راستای مبانی نظری بیان شده جهت طراحی و اجرای بیزینس پلن و مارکتینگ پلن در کنار شما خواهد بود:

.تعیین چشم انداز و ماموریت شرکت
.تعیین اهداف مالی شرکت در برنامه جامع بازاریابی و دادن یک برنامه عملیاتی یا Action Plan
.تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها با استفاده از مدل SWOT
.تعیین اهداف و استراتژی های بازاریابی داخلی و بین المللی بصورت عملیاتی
.تعیین بودجه بازاریابی و تبلیغات شرکت برای سال پیش رو
.برآورد نتیجه مورد انتظار و تعیین برنامه های جایگزین

نوشتن طرح توجیهی، بیزینس پلن و مارکتینگ پلن خود را به ما بسپارید و شک نداشته باشید که بدون بیزینس پلن در مسیر کسب و کار خود موفق نخواهید شد!

به این اعداد توجه کنید!

 

  • در هر ثانیه بیش از ۶۳۰۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا دنبال محتوای مورد علاقه خود در گوگل می گردند!
  • مردم جهان در هر دقیقه حدود ۸/۳ میلیون کلمه را گوگل جستجو می کنند!
  • از حدود ۶ میلیارد جستجوی روزانه کلمات در گوگل فقط حدود ۲۸۰ میلیون کلمه سهم واژگان فارسی است!
  • قریب به ۴۵ میلیون نفر ایرانی در شبکه های مجازی عضو هستند!
  • بیش از ۵۸۷ هزار کانال تلگرامی فارسی زبان در کشور فعال است که روزانه بیش از ۳ میلیون محتوا تولید می کنند.
  • جالب است بدانیدکه به طور متوسط فارسی زبان ها روزانه فقط از طریق تلگرام بیش از ۱۵ میلیارد پیام بین خود رد و بدل می کنند!

 

خوب این همه آدم دنبال چی هستند که این قدر جستجو می کند؟ و چطور محتوای مورد علاقه خودشون را پیدا می کنند؟ شاخص آنها برای یک محتوای خوب چیه؟ جواب این سوالات و ده ها سوال دیگه می شه فلسفه ذاتی بازاریابی دیجیتال! با توجه به اهمیت بحث بازاریابی دیجیتال و شتاب روز افزون آن کلینیک مشاوره بازاریابی، با ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی در حوزه های Digital Marketing به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا بهتر دیده بشید:

 

  • طراحی و بازنگری هویت بصری دیجیتال برند شرکت(وب سایت)
  • بهینه ساز سایت در موتورهای جستجو(SEO)
  • تبلیغات کلیکی در گوگل و رسانه های اجتماعی(Adwords)
  • تدوین و اجرای کامل استراتژی حضور در رسانه های اجتماعی(Social Marketing)
  • ارائه خدمات کامل تولید و انتشار محتوا جهت وب سایت و رسانه های اجتماعی(Content Marketing)

 

اولین گام برای شناسایی رقبا و تحلیل بازار، تحقیقات بازاریابی است؛ بذارید خیالتون رو راحت کنم تا نفهمید اندازه بازارتون چقدره و اینکه رقباتون چقدر از سهم بازار محصول شما را در دست دارند هر کاری بکنید تیر در تاریکی انداختنه. یا بهتر بگم انگار دارید دیمی کار می کنید؛ یعنی احتمال داره بیزینستون بگیره و امکان داره هم نگیره؛ خلاصه هیچ تحلیلی پشتش نیست. برای همینه که باید کارتون رو از تحقیقات بازاریابی شروع کنید تا بفهمید دارید تو چه دنیایی پا می ذارید؟

انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی که ما می تونیم اون رو براتون اجرا کنیم:

  • تحقیق در مورد حجم، سهم و بخش بندی بازار
  • بررسی عادات مصرف(U & A)
  • تحقیق در مورد ایده کالا
  • تحقیق از خرده فروشی ها و ممیزی آنها
  • تحقیق در مورد قیمت کالا
  • تحقیق در مورد کیفیت و بسته بندی محصول
  • تحقیقات B2B & B2C 
  • ارزیابی تصویر ذهنی نسبت به برند
  • تحقیق در مورد رضایت مشتریان
  • تست محصول در منزل
  • ارزیابی تبلیغات قبل از ورود به رسانه
  • ارزیابی ثمر بخشی تبلیغات
  • مطالعات امکان سنجی تولید محصول از دید مصرف کننده